My fleet

 ZBike Road star L 52
Vaihteet Shimano Deore ja Alivio, jarrut Tektro, runko alumiinia. 

Tämä hybridi liittyi perheeseen, kun aloin pyöräillä työmatkoja. Koska en vielä tiennyt, miten paljon oikeasti tulisin pyöräilemään, laitoin ajokkiin vielä hieman varovaisesti rahaa. Zeta on kuitenkin vienyt useamman tuhat kilometriä paikasta toiseen... työmatkapyöräilystä tuli lähes päivittäistä rutiinia 7-8 kuukautta vuodesta, lisäksi tukeva hybridi on ollut luotettava ajokki fillariretkillä Turun saaristossa. 


Trek 4300 WSD 48
Vaihteet Shimano SIS, jarrut Tektro, joustoetuhaarukka, renkaat Schwalbe, satula yms. Bontrager, runko alumiinia

Maastopyörän ostin käytettynä keväisen fillarikuumeen seurauksena. Oli pakko saada pyörä, jolla voisi kesällä ajella myös metsäteillä ja -poluilla ja jota voisi käyttää myös yleispyöränä. Nähtyäni tämän Trekin etsimässä uutta kotia myytävien palstalla tiesin, että se olisi mun. 

Ajattelin, että itselleni riittäisi ainakin alkuun perusmaasturi, koska ajoni tuskin olisi kovin haastavaa. Uutena tämä on ollut 600-700 euron pyörä, itse ostin sen 270 eurolla. Mielestäni ihan hyvä hinta-laatusuhde lähes käyttämättömälle pyörälle. 

Heti alusta alkaen tuntui, että Trek ja minä sovittiin hyvin yhteen. Pyörän koko ja istuvuus ajajaelle tuntuivat loistavilta, samoin kuin kahvat käsiin. Maasturilla on taittunut niin työ- kuin harrastematkoja ja kesäistä kuntofillarointia kotimaan maisemissa pitkin metsäteitä. Pyöränä tämä on ehkä melko painava, mutta olen ottanut sen kuntoa kasvattavana tekijänä.


Trek 3.5 Madone 52
Vaihteet Shimano ultegra ja 105, hiilikuiturunko, jarrut Shimano 105, renkaat ja muut osat Bontrager

Viimeisimpänä perheeseeni liittyi elämäni ensimmäinen maantiepyörä. Fillarivuosien varrella nälkä on kasvanut syödessä. Vaikka olen aina ajatellut olevani sydämeltäni retkipyöräilijä, ovat maantiet alkaneet houkutella entistä enemmän myös kuntoilu- ja kilpailumielessä. Yhden triathlonin hybridillä ajaneena tuntui, että viivalle on pakko saada "oikea" pyörä.

Maantiepyörän hankinta osui sitten elämäntilanteeseen, jossa omalla tavallaan piti hypätä reunalta kohti tyhjää ja uutta tulevaisuutta. Olihan ajatus ollut mielessä jo kauan, mutta sitten äkkiä oli hetki, jolloin vain päätin, että hullua tai ei, nyt hankin sen "unelmien" pyörän. Pyörän hankintaa edelsi ahkera surffailu pyöräsivustoilla ja eri merkkien ja mallien tutkiminen. Kuitenkin palasin aina Trekiin, enkä oikein osannut ajatella muita. Jostain syystä merkki on osin fiilisasia, ja minä halusin Trekin. Mallina Madone 3.5 tuntui omaan ajoon sopivalta, ja oli osiltaan ja rungoltaan laadukas, muttei vielä monien tuhansien hintainen hc-kilpailijan pyörä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti